Samochód
osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w
Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako
następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany
równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji
samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano
także kolejne odmiany.
Samochód odziedziczył po poprzedniku większość rozwiązań
technicznych, w tym: układ przeniesienia napędu, zmodyfikowane silniki,
układ hamulcowy oraz zawieszenie. Nowością było 5-drzwiowe nadwozie
typu hatchback. W 1988 roku wprowadzono wersję użytkową Poloneza
nazwaną Truck. W 1991 roku przeprowadzono gruntowną modernizację
wprowadzając wersję Caro z nowym nadwoziem. Od 1996 roku dostępna była
wersja sedan - Atu, rok później przeprowadzono ostatnią
poważniejsza modyfikację Poloneza wprowadzając modele Caro i Atu Plus.
Od 1999 roku dostępna była także wersja Kombi. Produkcję zawieszono 22
kwietnia 2002 roku, łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061
807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach (bez dostawczych
Trucków i vanów Cargo).
Podstawowa wersja Poloneza. Rok 1978.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL